10.11.2019

Jak blogować? Nie łódź się,że będzie łatwo.

Chcesz blogować ale nie wiesz od czego zacząć? Maży Ci się kariera niezależnego blogera? Może po prostu chcesz zaistnieć w sieci?  Nie jest to takie łatwe jak się wydaje.. chyba,że włożysz w to odrobinę serducha! Zapraszam Cię na post w którym przedstawię kilka niezbędnych punktów, które warto mieć na uwadze  aby zacząć swoją blogerską przygodę ! Zapraszam!

Na samym początku określ co Cię kręci, jaka będzie głowna tematyka bloga, o czym chcesz pisać. Chcesz zacząć? odpowiedz sobie na te kilka podstawowych pytań :
  • W czym jestem dobry?
  • Co sam chciałbym zobaczyć na czyimś blogu?
  • Co mnie wyróżnia od innych?
  • Czy lubię pisać?

Jeśli Odpowiedziałeś sobie Tak na te pytania to najprawdopodobniej będziesz miał "TO COŚ", Więc teraz krok drugi!
Nazwa bloga i witryna! Ja osobiście polecam Bloggera, bo na nim działam już kilka lat. Jest on dosyć łatwy w obsłudze, a z czasem idzie na nim zrobić całkiem dobrą stronę. W sieci też jest dużo poradników i gotowych szablonów, z których można skorzystać.  
Teraz trzeba się jeszcze zastanowić jaką nazwę będzie nosiła Twoja strona, a tu wybierać trzeba z głową! Chwytliwy nick, chwytliwa nazwa - to później zostaje w głowie czytelnika. Fajnie jak ludzie Cię z łatwością zapamiętają, wtedy chętniej wrócą.
Blog założony, nazwa wybrana, co dalej?
Nie bój się zacząć! Odpal panel, kliknij "NOWY POST" i lecisz. Pierwszy post, logicznie, chcę żeby w ogóle wiedzieli kim jestem - Piszę o sobie. Z następnym postem już trochę ciężej, ale jakoś idzie. W końcu przypominasz sobie po co tu jesteś i zaczynasz się coraz bardziej angażować w tworzenie swojego małego miejsca w sieci

Myślisz czy masz szansę na to żeby ktoś czytał to co piszesz? 
Ja myślę,że Twoja ciężka praca Ci się opłaci, znajdzie się grono ludzi, których zapewne zainteresuje to co masz do przekazania. Wiadomo,że z czasem to grono będzie się powiększało, a ty będziesz piął się na szczyt ze swoją stroną ;)

Bardzo ważne jest też to aby  utrzymywać relację ze swoimi czytelnikami, ja swoich lubię rozpieszczać, dlatego za niedługo wleci rozdanie <3!
Polecam robić tego typu akcje, wtedy tworzymy fajną atmosferę w okół bloga. Sprawdzonym sposobem też jest aktywność na innych blogach. Masz moją gwarancję,że Twoja aktywność u innych Ci się zwróci. 

Mam nadzieję,że moje rady się przydały, a Ty rozwiałeś swoje wątpliwości co do blogowania ;>
Do tego postu zainspirowała mnie koleżanka, która waha się czy zacząć coś tworzyć w sieci ;)

Co byś dopisała do mojej listy? Co jest najważniejszym punktem u Ciebie w Blogowaniu?

Pozdrawiam *,*

Daria.

12 komentarzy:

  1. Bardzo świetne rady :D
    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Dodałabym tutaj fakt, że ludzie są leniwi i często nie chce się im czytać, dlatego blogi teraz rozwijają się wolniej, a przynajmniej ja mam takie wrażenie. Dla kogoś kto dopiero zaczyna, bardzo fajny wpis
    Pozdrawiam, Mada
    https://maaddami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Moim zdaniem najważniejsze punkty jakie należy mieć w blogowaniu to chęci, cierpliwość, wytrwałość, systematyczność i serce do tego co się robi. Nie należy oczekiwać, że po miesiącu będziemy mieć liczne grono czytelników, bo jak to mówią nie od razu Rzym zbudowano. Ja przez trzy miesiące miałam i nadal trochę mam problemy techniczne z moim urządzeniem, ale dzięki temu wiem jak bardzo mi brakowało udzielania się na mojej stronie.
    Super zdjęcia i ciekawy wpis. Pozdrawiam.
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam sie ze blogowanie to nie taka łatwizna jakby sie wydawało. Przede wszystkim trzeba mieć czas zeby prowadzić bloga. Wymyślanie postów, potem zrobienie zdjeć i wstawienie posta na blog to zajmuje czasem na prawdę mnóstwo czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny post :) idealny dla początkującego blogera. ja mam problem z systematycznością i chyba właśnie to dodałabym do Twojej listy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowny wpis! Mam nadzieję, że blogów powstanie coraz więcej i więcej i nasza blogowa rodzinka powiększać się będzie z dnia na dzień! :) Myślę, że najważniejsze to - lubić pisać, a nawet- kochać pisać. Bez tego ciężko zmobilizować się do pracy. Bloger to przede wszystkim pisarz, bardzo luźny i lifestylowy, ale pisarz.
    Dodałabym jeszcze, aby przede wszystkim pisać dla siebie. Sława w tej dziedzinie jest ciężka do osiągnięcia, ale można poznać ciekawych ludzi i przeżyć niezapomniane chwile na blogowych eventach - warto spróbować, naprawdę :)
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne potady, na pewno się przydadzą początlującym ;) Ja bym dodała, że warto chociaż spróbować, bo nawet jeśli okaze się, że to nie dla nas, to z pewnością będzie fajnym doświadczeniem.

    OdpowiedzUsuń
  8. Blogowanie ma być pasją -jedynie wtedy można odnieść sukces.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo pomocny post!
    Zapraszam do siebie <3
    Mój blog(Klik)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne rady, na pewno ktoś skorzysta :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Blogi to fajna sprawa, ale mam wrażenie, że teraz nastała era Youtube i podcastow. Ostatnio ciężko z czytaniem stron. A, no i oczywiście teraz króluje Instagram.

    ankuuls.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. myślałaś kiedyś nad założeniem kanału na youtube? mogłabyś nagrywać haul, fruzury tutoriale.

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz napełnia mnie dodatkową porcją energii ♥ Odwdzięczam się za każdy pozostawiony komentarz ♥
Dziękuję ♥!

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia